[3.12] Power Siphon/Kinetic Blast Poison Assassin - Very fast and tanky poison wander

So, is the actual video an exemplary showcase of the build's gameplay?
"
Arcane225 wrote:
So, is the actual video an exemplary showcase of the build's gameplay?


Yeah, that video is me using this build just without power siphon in blight, so that is exactly how will the playstyle and clear speed look like.

"
magnum555 wrote:
Ok this actually looks kind of interesting. I might actually even start my league with this. Really wanted to play some poison prolif for the first time and was looking for scourge arrow but everyone is going to play bows and i kinda of hate it. Might play this instead. Since its boss league and update i wonder how it will work on bosses.


Yeah, the actual single target is the big question. But, just from the numbers, Power Siphon + Barrage is pretty busted, so it should be more than fine.


My builds:
[3.11] Scourge Arrow Poison Prolif Pathfinder - /view-thread/2551841
[3.11] Power Siphon/Kinetic Blast Poison Assassin - /view-thread/2687562
[3.10] Elemental Hit Wandslinger Assassin - /view-thread/2784902
In this video you also had obliteration wand. Fossil crafted one will probably be like 50% more dmg or something
Could I suggest maybe updating your gem progression section a little?

Maybe split out the leveling bit and give more detail about cobra slash links before going KB/PS? I can see you getting a lot of questions come league start time from newer players.

Putting stuff in like: what quest you get the gem after, a general priority and a heads up to keep an eye out for GGB or GGG sockets, the type of weapon preferred etc.

Just thought I'd mention it since I'm doing some dry runs and shield charge isn't available to Ranger as a vendor or quest reward and I had to check the wiki lol
"
Midjet wrote:
Could I suggest maybe updating your gem progression section a little?

Maybe split out the leveling bit and give more detail about cobra slash links before going KB/PS? I can see you getting a lot of questions come league start time from newer players.

Putting stuff in like: what quest you get the gem after, a general priority and a heads up to keep an eye out for GGB or GGG sockets, the type of weapon preferred etc.

Just thought I'd mention it since I'm doing some dry runs and shield charge isn't available to Ranger as a vendor or quest reward and I had to check the wiki lol



Hmm, Shield Charge is very good catch, damn. I guess I will just replace it with whirling blades, we will be using claw/dagger with lash anyway.

I will try to flesh out the leveling section a bit tomorrow, but I dont really want to go much into detail outside of listing gems, but at least listing links and colors makes sense.
My builds:
[3.11] Scourge Arrow Poison Prolif Pathfinder - /view-thread/2551841
[3.11] Power Siphon/Kinetic Blast Poison Assassin - /view-thread/2687562
[3.10] Elemental Hit Wandslinger Assassin - /view-thread/2784902
"
thedeathbeam wrote:
"
Midjet wrote:
Could I suggest maybe updating your gem progression section a little?

Maybe split out the leveling bit and give more detail about cobra slash links before going KB/PS? I can see you getting a lot of questions come league start time from newer players.

Putting stuff in like: what quest you get the gem after, a general priority and a heads up to keep an eye out for GGB or GGG sockets, the type of weapon preferred etc.

Just thought I'd mention it since I'm doing some dry runs and shield charge isn't available to Ranger as a vendor or quest reward and I had to check the wiki lol



Hmm, Shield Charge is very good catch, damn. I guess I will just replace it with whirling blades, we will be using claw/dagger with lash anyway.

I will try to flesh out the leveling section a bit tomorrow, but I dont really want to go much into detail outside of listing gems, but at least listing links and colors makes sense.


Yeah I'm not too worried about anything past say, a 4 link, but I can see a new player hitting this build and kinda struggling when they have to level.
Hmm, so they ninja changed Barrage Support to have generic less modifier, what lowers the damage by a bunch. Its still solid 3M dps tho, just not as insane as before. Still going t go for it.
My builds:
[3.11] Scourge Arrow Poison Prolif Pathfinder - /view-thread/2551841
[3.11] Power Siphon/Kinetic Blast Poison Assassin - /view-thread/2687562
[3.10] Elemental Hit Wandslinger Assassin - /view-thread/2784902
"
thedeathbeam wrote:
Hmm, so they ninja changed Barrage Support to have generic less modifier, what lowers the damage by a bunch. Its still solid 3M dps tho, just not as insane as before. Still going t go for it.


What what your single target before? when you tested it in blight?
"
kscott13 wrote:
"
thedeathbeam wrote:
Hmm, so they ninja changed Barrage Support to have generic less modifier, what lowers the damage by a bunch. Its still solid 3M dps tho, just not as insane as before. Still going t go for it.


What what your single target before? when you tested it in blight?


Around 7M with the original barrage gem calculations. But now the 62% less modifier is generic so it also affects poison.
My builds:
[3.11] Scourge Arrow Poison Prolif Pathfinder - /view-thread/2551841
[3.11] Power Siphon/Kinetic Blast Poison Assassin - /view-thread/2687562
[3.10] Elemental Hit Wandslinger Assassin - /view-thread/2784902
"
thedeathbeam wrote:
"
kscott13 wrote:
"
thedeathbeam wrote:
Hmm, so they ninja changed Barrage Support to have generic less modifier, what lowers the damage by a bunch. Its still solid 3M dps tho, just not as insane as before. Still going t go for it.


What what your single target before? when you tested it in blight?


Around 7M with the original barrage gem calculations. But now the 62% less modifier is generic so it also affects poison.


Ty! Couple new awakened support gems for clear speed looks like hahah
Last edited by kscott13 on Dec 12, 2019, 1:46:58 AM

Report Forum Post

Report Account:

Report Type

Additional Info